בעידן של טכנולוגיות משתנות ואינספור אמצעי פרסום, עומדים המפרסמים בפני אתגר משמעותי. מאות הבאנרים, הקמפיינים הממומנים והפרסומות ברשתות החברתיות וברחבי האינטרנט, הופכים את הצרכנים לאגוזים קשים יותר לפיצוח. אך בעוד שחלק מהחברות והארגונים במשק בוחרים למקד את מאמצי הפרסום בזירה הדיגיטלית, מעדיפים אחרים לחזור למקורות, לקמפיין פרסום ברדיו – על מנת לבלוט בשוק המוצף ולהגיע לקהל ספציפי ואיכותי.
אז אם אתם רוצים להזניק את העסק שלכם לגבהים חדשים, ליצור ערך מוסף למוצר שלכם או להניע לקוחות לביצוע רכישה, כדאי שתכירו את היתרונות הבולטים של פרסום ברדיו.
יתרונות הפרסום ברדיו
הפרסום ברדיו מומלץ ונפוץ ממספר סיבות, ראשית בעקבות חשיפת הציבור לרדיו.
מחקרים קובעים כי הישראלי הממוצע מבלה ברכב כ 200 שעות בשנה על הכביש רק בהמתנה בפקקים, מה שמשאיר את קהל הנהגים "שבוי" בהקשבה לכל מה שיש לרדיו להציע.
הציבור שמאזין לרדיו מאזין לחדשות, פודקאסטים מוזיקה ולא מעט תכנים שיווקים ופרסומיים, מה שגורם למסרים לעבור לציבור רחב יותר של אנשים (בני גילאים ותחומי עניין שונים).
עוד עולה ממחקרים כי להתקדמות הטכנולוגית יד בדבר עליית כמות ההאזנות לתכני הרדיו ושכיום ניתן להאזין לתכנים של תחנות הרדיו גם דרך מכשירי הסלולר, הטלוייזיה והמחשב האישי.
גיוון בתחנות רדיו – פניה לקהל רחב יותר – כיום קיימים מגוון סוגים של תחנות רדיו.
ישנן תחנות כמו גלגל"צ שנחשבת לתחנת הרדיו המושמעת ביותר בארץ, הפונה לקהל מאזינים רחב ומגוון יותר.
וישנן תחנות הפונות לציבור ממוקד יותר כמו "רדיו חיפה" ו "רדיו השפלה" הפונות לציבור באיזור גיאוגרפי מסויים וכן "רדיו קול-חי" או רדיו "קול ערב" הפונים למגזרים החרדי והערבי.
עקב כך תוכלו לצאת במסעות פרסום ייעודיים על פי איזור גיאוגרפי או על פי קהל היעד הרצוי.
אופן הפרסום בתחנות הרדיו
כאשר מייצרים פרסומת או תוכן העתיד להישמע ברדיו ישנם כמה קווים מנחים, התוכן חייב להיות כמה שיותר קצר ולהגיע בכמה שפחות זמן עם כמה שיותר מידע לכמה שיותר אנשים, וכמובן שיהיה קליט וזכיר.
ובכך נוצרו סלוגנים רבים וקליטים הזכורים לכולנו מפרסומות אייקוניות במהלך השנים.
בנוסף לכך, בגלל שהסלוגן עצמו הוא קצר המפרסם אינו נדרש בעלויות גבוהות ולכן ניתן לשדרו מספר רב של פעמים ובכך גם אם המאזין לא מפנה את מירב הקשב שלו לתוכן עצמו המסרים עדיין מחלחלים ומגיעים לתודעה.
דרך נוספת לפרסם ברדיו היא לייצר תוכן באורך מלא ולשדר אותו וכעבור פרק זמן מסויים לקצר את התוכן לטיזרים של מספר שניות על מנת שעלות השידור של התוכן תוזל במהלך הקמפיין והתוכן ישאר בתודעה לזמן רב יותר.