שואפים להגיע לקהל יעד ספציפי? פרסום ברדיו יאפשר לכם לנתב את המסר שלכם לאוכלוסייה הרלוונטית.
כך שבין אם תבחרו באחת מתחנות הרדיו הארציות הפופולריות ובין אם תעדיפו להתמקד בתחנת רדיו אזורית המושמעת באזור גיאוגרפי מסוים, קמפיין ברדיו הוא דרך יעילה במיוחד לקבלת חשיפה רחבה.
סוגי תחנות הרדיו בארץ
כידוע כיום ישנן תחנות רדיו רבות חלקן פונות לחלק גדול ונרחב יותר של האוכלוסייה כמו גלגל"צ המשודרת בכל רחבי הארץ בתדרים שונים לתושבי הצפון המרכז והדרום ומשדרת תכנים בנושאים שונים ומגוונים וישנן תחנות רדיו הפונות לקהל יעד מסוים אליו הן מכוונות.
יתרונות מיקוד תחנות הרדיו
במהלך השנים למדו תחנות הרדיו האזוריות לגבור אפילו על הארציות והגיעו לאחוזי האזנה גבוהים יותר משל תחנות השידור הארציות באזורהן.
זאת עקב מיקוד התכנים ומתן מענה טוב יותר לצרכי אוכלוסיית האזור באמצעות שידור של חדשות אזוריות ומתן מידע רלוונטי לציבור.
בנוסף בתחנות אלו מסקרים גם אירועי תרבות וספורט הנערכים באזור מה שהופך את התוכן לרלוונטי יותר מאשר התוכן הכללי המפורסם בתחנות הארציות.
כל אלו גורמים למאזינים להעדיף האזנה לתחנות אלו ומגבירים את החשיפה של המאזינים לתכנים הפרסומיים ברדיו ולמתרחש באזור מגוריהם.
כיצד הפרסום ברדיו תורם לפרסום ממוקד בקרב קהל היעד הרצוי?
עקב ריבוי תחנות הרדיו המפרסמים יכולים לפנות לקהל היעד הרצוי במספר דרכים, ראשית במידה ומפרסמים עסק הממוקם באזור הצפון התוכן יושמע בתחנות הצפון כמו "רדיו חיפה" או בתחנת הרדיו של גלגל"צ בתדר המשודר בקרב תושבי הצפון.
בנוסף ניתן להעביר תכנים כמו פודקאסטים ותכנים בנושאי הדת בתחנות הרדיו הפונות למגזר הדתי והחרדי כמו רדיו "קול חי" ורדיו "קול ברמה".
דרך נוספת היא לפרסם הופעות של אמנים מסוימים על פי הז'אנר בו הם עוסקים.
לדוגמא, אמנים וזמרים העוסקים בזמר המזרחי יכולים לקדם ולפרסם מופעים ותכנים בתחנות רדיו כמו "רדיו מזרחית" ורדיו "נושמים מזרחית", ובכך הפרסום מגיע בדיוק לקהל היעד הרצוי.