סוגי פרסום ברדיו

פרסום דיווחי תנועה- פרסום חסויות בתוכניות אקטואליה שמדווחות על דיווחי תנועה. קיים בתחנות רדיו ארציות כגון: גלגל"צ, רשת ב' ועוד.

פרסום חסויות צמודות חדשות- חסויות באורך 10" של 2-3 מפרסמים לרוב. קיים בתחנות רדיו ארציות כגון: גלגל"צ, רשת ב' ועוד. ברדיו האזורי ניתן לפרסם חסות בתוכנית ייעודית וכו'.

פרסום תשדירים- תשדיר פרסומת באורך 5-30 שניות, המופיע במקבץ פרסומות.

ברדיו ישנם אפשרויות פרסום נרחבות

אפשרות אחת לפרסום היא באמצעות פרסומות ברדיו נמשכות בין 20 שניות ועד ל- 30 שניות. חשוב לציין כי אלו מרבית הפרסומות ברדיו מאחר וזה נחשב למשך זמן אופטימלי להעברת מסרים שונים באופן אפקטיבי שלא יעבור את הגבול וירגיש כמציק. כמובן שלאור פרק הזמן הקצר על  פרסומות ברדיו להיות ממוקדות מאוד, תמציתיות וקליטות. כמו כן, חשוב מאוד להדגיש בפרסומת את הדרכים בהן ניתן ליצור קשר עם בית העסק או לרכוש את המוצר/שירות המפורסמים, בעיקר באמצעות פרסום מספרי טלפון קליטים או מספרי כוכבית מקוצרים שיהיו מלווים בלחן קליט.

אפשרות נוספת לפרסום ברדיו היא יצירת פרסומת ארוכה בת 30 שניות שמשודרת בתחילת הקמפיין. בהמשך הפרסומת הארוכה מוחלפת בתשדירים תמציתיים בני 10-15 שניות ולפעמים אף פחות – במטרה לחזק את המותג המפורסם או המוצר אותו רוצים לשווק ולשמור אותם בתודעה לאורך זמן רב (פרסומות קצרצרות, באופן טבעי, ניתן להעלות לאוויר פעמים רבות).

ניתן לשבץ דברי פרסום ברדיו ברשתות שידור שונות. יש את קול ישראל המשדרת פרסומות, פרסום ברשת ב', רשת ג', רשת א' ו- 88FM, גלגל"צ, שנחשבת לאחת מתחנות הרדיו הפופולאריות ביותר בארץ הזוכה לחשיפה עצומה של מאזינים במשך רוב שעות היום. בנוסף, גם בשידורים בתחנות האזוריות הפרוסות ברחבי הארץ כגון רדיו צפון, רדיו קול רגע (באזור העמקים), פרסום ברדיו חיפה, רדיו קול חי וקול ברמה (המיועדים לציבור החרדי), רדיו ללא הפסקה, רדיוס, רדיו תל אביב, רדיו לב המדינה, אקו 99FM, רדיו ירושלים החדש, רדיו דרום ורדיו קול הים האדום, ורשת גלי ישראל המשדרת ביהודה ושומרון. הודות למגוון הרחב של התחנות ניתן ליצור פרסומות לקהל יעד ממוקד מבחינת פרמטרים רבים. למשל, ניתן לפלח את קהל היעד והאוכלוסייה על פי משתנים שונים בהתאם לתחנות הרדיו המועדפות עליהם וסוג השידור של תחנות אלו ובכך להגדיל באופן משמעותי את יעילות הפרסום.

סוגי פרסום ברדיו