קצת על רדיו חיפה
רדיו חיפה היא תחנת רדיו אשר הפכה לחוקית בשנת 1995, אך הייתה קיימת עוד לפני זה כתחנה פיראטית בלתי חוקית. התחנה שמה לה למטרה לשרת את תושבי הצפון, אשר הם מאזיניה המרכזיים ובשבילם היא קיימת. התחנה משדרת מלב העיר חיפה ומאזיני התחנה הם תושבי חיפה והסביבה כאשר טווח הגילאים גמיש ורחב. רדיו חיפה משודר בתדר 107.5 בכל שעות היממה.
קהל היעד של רדיו חיפה
קהל המאזינים של תחנת רדיו חיפה הוא מגוון, אך מקומי, וטווח הגילאים נע בין 18 – 60 +. קהל המאזינים גר ועובד באזור חיפה והצפון ולכן עצם קיומה של התחנה מהווה כלי פילוח שיכול להקל על המפרסמים השונים. לרדיו חיפה יש תכניות שונות כאשר כל תכנית הצליחה ליצור לעצמה קהילת מאזינים נאמנה, בעלי מכנה משותף. באופן כללי, קהל המאזינים של תחנת רדיו חיפה מגיע ממעמד סוציו- אקונומי בינוני עד גבוה.
תוכניות ושידורים מובילים
ברדיו חיפה משלבים מגוון של תכנים עשירים שכוללים תוכניות אירוח שונות בשילוב של מוזיקה ישראלית ולועזית. התחנה משדרת תוכניות אקטואליה, מוסיקה וספורט. ישנן מספר תוכניות קבועות עם שדרנים קבועים החל משעות הבוקר ועד שעות הערב. בנוסף לכך, משני ועד חמישי ישנה תכנית ספורט של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'. לסיום בכל יום במהלך הלילה, החל מהשעה 20:00 מתחילה רצועת הלילה שמוקדשת למוסיקה חדשה וצעירה.
פרסום ברדיו חיפה
רדיו חיפה היא התחנה האזורית המובילה ביותר באזור חיפה והסביבה, אשר מציעה מגוון של אפשרויות פרסום וזוכה לחשיפה רחבה מקהל מאזינים קבוע ונאמן. פרסום ברדיו חיפה נחשב לפרסום יעיל ואפקטיבי אשר פונה לקהל יעד הממוקד באזור חיפה.
התחנה משדרת מגוון רחב של תכנים ותוכניות שונות בשילוב של מוסיקה ישראלית ומוסיקה מחו"ל. ברדיו חיפה ישנם שדרנים מובילים אשר לכל אחד מהם ישנה תוכנית קבועה במשך השבוע.
התחנה ממוקמת בחיפה ומשדרת במשך כל שעות היום לקהל המאזינים.
התחנה מאפשרת פרסום מגוון וגמיש
רדיו חיפה משדר בחיפה והסביבה וקהל מאזיניו גר ועובד בסביבה ולכן קל למפרסמים למצוא את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלהם. התשדירים משודרים במהלך הפסקת הפרסומות בין התוכניות השונות. ברדיו חיפה ניתן לפרסם תשדירים אשר מורכבים ומותאמים לפי צורכי הלקוח, וכן נוסף לכך ניתן לפרסם חסות באורך 6 שניות אשר צמודה לאחת מתוכניות הרדיו ובכך ניתן להתאים באופן ממוקד יותר את הקהל היעד של החסות המפרסמת לתוכן של התוכנית וקהל המאזינים העיקרי שלה.
חסות כמו זו המתוארת בפסקה הקודמת היא תוכן שיווקי המשתלב יחד עם תכני התחנה כחלק אינטגרלי. בצורה כזו, בתוך תכנית מסוימת השדרן מעביר תכנים שיווקיים בצורה נעימה וידידותית, מה שמקרב את הצרכן למוצר ולהיפך.
פרסום ברדיו חיפה- היתרון הכלכלי
מעצם היותה של תחנת רדיו חיפה תחנה אזורית היא מציעה בכך למפרסם עלויות נמוכות בהרבה מהתחנות הארציות אשר רוב המאזינים אינם תושבי האזור ולכן השירות המוצע אינו רלוונטי עבורם. בצורה כזו, פרסום ברדיו חיפה הפך לנגיש גם לבעלי עסקים בינוניים המעוניינים להגדיל את קהל לקוחותיהם, במחיר שפוי ומשתלם.
דרך נוספת בה נראה היתרון הכלכלי של תחנה זו היא בקהל המאזינים הרחב שלה. רדיו חיפה זוכה לקהל מאזינים קבוע ונאמן מטווח גילאים רחב ובכך מזכה את המפרסם בפניה לקהל רחב ככול שניתן.
ברדיו אפשר לפרסם לקהל יעד מפולח וממוקד. לכל תחנת רדיו יש את הייחודיות שלה והקהל שלה ובכל תחנה יש רצועות ותוכניות הפונות לפלחים ספציפיים בקהל היעד. בכל תחנה יש אינספור תוכניות הפונות לפלח קהל ספציפי, לדוגמא- תוכניות אקטואליה, חדשות, כדורגל, תוכניות בוקר וכו'. בזכות התוכן המגוון ברדיו אפשר להגיע לקהל יעד מפולח ולפרסם לדוגמא לקהל מקומי, קהל של גברים או נשים, קהל בגילאים צעירים או מבוגרים, לפי תחומי עניין, גילאים וכו'.
זאת הסיבה העיקרית שבזכותה פרסום ברדיו חיפה נחשב לפרסום אפקטיבי ויעיל- הפניה לקהל יעד ממוקד
הפרסום ברדיו חיפה מאפשר לבצע פילוח של קהל המאזינים של התחנה ובכך להוזיל עלויות פרסום. זאת יכולים לעשות המפרסמים בתחנה זו על ידי בחירת שעות שידור הפרסום. יש שעות בהן המאזינים יותר צעירים, כלומר בני נוער ומעלה, ויש שעות שהמאזינים הם מבוגרים יותר. החכמה בפרסום ממוקד שכזה היא להתאים את הפרסום לקהל המאזינים וכך להשיג אפקטיביות רבה יותר במחיר הוגן יותר. תחנת רדיו חיפה משדרת רצועות שידור לקהל ספציפי במיוחד וכך המפרסם יכול להגיע לקהל מאזינים מקומי, עם אפשרות להגיע לקהל הצעיר ברצועת הלילה ולקהל מבוגר יותר ברצועת הבוקר.